V košarici nimate izdelkov.

Poskusi

Vadba za močne trebušne mišice s TRX

Fitnes centri so za mnoge prava nočna mora – visoke cene mesečnih kart, neprijetne vonjave, nehigienične fitnes naprave, prenatrpanost, zaprti prostor.... Trening na prostem se zato zdi odlična izbira, vendar se kaj kmalu lahko zgodi, da »prerastemo« vaje z lastno težo ali pa nam treningi postanejo preveč rutinski.

Fitnes centri so za mnoge prava nočna mora – visoke cene mesečnih kart, neprijetne vonjave, nehigienične fitnes naprave, prenatrpanost, zaprti prostor… Trening na prostem se zato zdi odlična izbira, vendar se kaj kmalu lahko zgodi, da »prerastemo« vaje z lastno težo ali pa nam treningi postanejo preveč rutinski. TRX se na prvi pogled morda zdi kot neuporaben komplet trakov, ki jih lahko poljubno nekam obesimo, a to nikakor ne drži.

Ne morete si niti misliti, kaj vse se da početi s tem preprostim kosom opreme, ki ga lahko tovorite celo v ženski torbici! Članek se bo osredotočal na  - v poletnih mesecih seveda – najbolj zaželene trebušne mišice, čeprav je možno s trakovi TRX z nekaj znanja in kreativnosti trenirati celo telo.

Na kratko o TRX

  • Vsestranska uporabnost za funkcionalno vadbo

TRX ali ang. Total body Resistence eXercise oprema za vadbo je enostavna za uporabo, zasede zelo malo prostora, primerna je za vse stopnje treniranosti in izredno mobilna. Pri svojem treningu ga zaradi funkcionalnosti uporabljajo tako profesionalni športniki kot tudi vojska. Tudi Randy Hetrick, ki je razvil sistem vadbe na TRX z lastno težo, je bivši pripadnik specialnih vojaških enot. 

 

  • Sami prilagajamo intenzivnost vadbe

Odlika TRX je vsekakor tudi ta, da si lahko popolnoma sami prilagamo intenzivnost vadbe glede na to, koliko smo natrenirani oziroma vzdržljivi. Že nekaj minut vadbe vam bo dalo vedeti, da je to funkcionalen in dinamičen način vadbe, kar bo potrdil tudi »musklfiber«, ki ga boste čutili dan ali dva kasneje v mišicah in mišičnih skupinah, za katere si nebi mislili, da sploh obstajajo.

 

  • Varnost je zagotovljena

Morda se, zaradi nerazvitosti mišic pri popolnih začetnikih, zdi vadba s TRX skorajda nevarna, vendar to nikakor ne drži, saj gre za vaje z lastno težo. Obstajajo vaje in programi tako za začetnike kot za napredne športnike. Seveda pa je popolnoma nesmiselno od začetnika zahtevati, da bo v prvo »ujel« ravnotežje in stabilizacijo, ki je potrebna za dober trening.

 

  • Izredna mobilnost – s seboj ga lahko vzamete in vadite kjerkoli!

TRX oprema zaradi svoje preproste zasnove potrebuje izredno malo prostora in jo lahko vzamete oziroma »privežete« kamorkoli. Z njo lahko vadite v gozdu, hotelski sobi ali na balkonu. Vse te lastnosti predstavljajo TRX kot idealen pripomoček za dopust in izgovori, kot npr. »zelo rad/a bi migal/a na dopustu pa nimam kje«, hitro postanejo neuporabni.

 

  • Vadite lahko individualno ali v skupinah

TRX vadba se je dodobra uveljavila tudi pri nas. Skoraj povsod po Sloveniji se je mogoče udeležiti vadb pod strokovnim nadzorom  - tako individualno kot v skupinah. Prav tako je tudi na spletu mogoče najti ogromno informacij, ki vam bodo v pomoč pri treningu.

 

Nekaj primerov vaj

  1. Planki vseh oblik in položajev

Plank je sicer možno izvajati kjerkoli in z vsemi mogočimi rekviziti – pred časom je to bila izredno popularna tematika fotografij, objavljenih na socialnih omrežjih -, vendar s TRX-om je možno vse variacije plankov še dodatno začiniti. Pri tem je ključnega pomena, da držimo trebušne mišice ves čas napete. Poskusimo lahko z »običajnim« plankom, ko imamo prste nog v TRX trakovih in smo obrnjeni s trebuhom navzdol ter slonimo na komolcih. Dodatno lahko izvajamo tudi »stranski« plank, ko smo obrnjeni na bok. Pri slednjih lahko intenzivnost še dodatno povečamo tako, da boke dvigamo in spuščamo.

  1. Mountain Climber (ang.) ali plezalec

Začetni položaj je skoraj identičen običajnemu planku, le z manjšo spremembo. Noge oziroma kolena izmenično »vlečemo« proti trebuhu, podobno kot da bi tekli v klanec. Boleče trebušne mišice so zagotovljene.

  1. »Špička« ali ang. pike

Tudi tu je začetni položaj enak planku, le da ne slonimo na komolcih, ampak na rokah. Z močjo in gibanjem trupa skušamo s telesom oblikovati narobe obrnjeno črko V.

TRX na prvi pogled morda ne deluje kot najbolj uporaben vadbeni pripomoček, vendar pa njegovi uporabnosti zaupajo tako nekatere vojske sveta kot tudi profesionalni športniki. Omogoča nam izvajanje izjemno širokega spektra vaj. Primeren je tako za popolne začetnike kot tudi napredne športnike, ki bi radi izboljšali svoje rezultate.