V košarici nimate izdelkov.

Poskusi

Spoznajte vadbo Crossfit

Crossfit je trenutno najbolj popularen trend v fitnes skupnosti in omogoča hitre rezultate v kratkem času. Predstavljamo vam izvor te športne discipline in njene lastnosti, na koncu pa še nekaj nasvetov za tiste, ki bi želeli crossfitu dati priložnost.

Na drugi strani Atlantika že dodobra uveljavljen, pri nas pa zadnjih nekaj let vztrajno pridobiva na priljubljenosti. Govorimo seveda o športni disciplini crossfit, katere tekmovanja v nekaterih državah polnijo dvorane, pri nas pa je šele pred kratkim požel večjo pozornost do te mere, da se je končno odprlo nekaj pravih športnih centrov za treniranje tega športa.

Nedvomno gre trenutno za najbolj popularen trend v fitnes skupnosti oziroma industriji. Skratka, vsak vsaj pozna nekoga, ki je že preizkusil crossfit in promoviral svoj »WOD«. Predstavljamo vam izvor te športne discipline in njene lastnosti, na koncu pa še nekaj nasvetov za tiste, ki bi želeli crossfitu dati priložnost.

Crossfit – športna disciplina več prvin

Izvor

Izraz (in seveda šport) je skoval trener Greg Glassman na začetku tega tisočletja. Crossfit – natančneje Crossfit, Inc - je poimenoval tudi svoje novonastalo podjetje, ki še danes ponuja svoje trenerske storitve v obliki trenerstev, seminarjev in tekmovanj. Brez pretiravanja in olepševanja lahko rečemo, da je po popularnosti sodeč crossfit dodobra pretresel svet telesne vadbe.

Zmes več športnih elementov

Crossfit programi so zasnovani kot funkcionalne vadbe celotnega telesa, v katere so vključeni elementi gimnastike, olimpijskega dviganja uteži, vadbe s kettlebelli, aerobne vadbe in še marsičesa drugega.

Vadbe so visoko-intenzivne in delujejo podobno principu »čim več za čim manj denarja« oziroma opraviti čim več dela v čim krajšem času. Zato se ne gre čuditi, da se najboljši v tem športu borijo za prestižni naslov The Fittest on Earth ali po slovensko najbolje pripravljen na svetu.

Kaj je WOD?

WOD je kratica za »Workout of the Day« (ang.) ali trening dneva, katerega različic je ogromno in se med seboj lahko zelo razlikujejo. Kot že omenjeno, je potrebno opraviti čim več dela v čim krajšem času.

To pomeni, da opravite čim več »rund« ali krogov vaj v določenem časovnem obdobju, temu primerno je zaželena tudi čim večja stopnja intenzivnosti. Seveda ne gre pričakovati, da bo začetnik, ki se šele uči pravilne izvedbe vaj, na istem nivoju kot Rich Froning, trenutno najboljši crossfiter na svetu.

Prehrana

Crossfit je nekje pridobil skorajda že status kulta, kateri ima svoja »pravila«. Mnogo bolj ali manj znanih cross-fiterjev močno propagira t.i. Paleo dieto. Slednja je postala nekakšen trend znotraj trenda, seveda pa tip diete ni pogoj, da bi se lahko v tem športu (uspešno) udejstvovali.

Oprema

Če za vadbo velja doma velja, da skorajda ne potrebujete opreme, je pri crossfitu ravno obratno. Za učinkovito vadbo potrebujete tudi veliko primerne (učinkovite) opreme, katere po vsej verjetnosti ne najdete v vsakem fitnes centru.

Opreme, kot so npr. kettlebelli, elastike, žoge »medicinke«, kolebnice, gimnastični krogi in posebni koluti za dvigovanje uteži pač ne najdete povsod in se je iz tega vidika najbolje kar vpisati v crossfit klub, kjer vam bo na voljo še strokovno vodstvo s precej izkušnjami.

V čem je tolikšna privlačnost crossfita?

Vsa atraktivnost in privlačnost crossfita za udeležene je že sama zasnova športa: iz več elementov. Poleg tega, da »uživate« v intenzivni telesni vadbi, ki prinaša rezultate, ste tudi del filozofije in kulture. Navadno je mogoče uživati precejšnjo podporo sotekmovalcev in trenerjev, kar vas seveda žene k boljšim rezultatom tako v športnem kot zasebnem življenju.

Preden se lotite…

Zakaj je dobro vsaj poizkusiti

Če izpustimo tekmovalni vidik, se vam splača crossfit poizkusiti vsaj iz nekaj tehtnih razlogov. Ob pravilni izvedbi vaj boste namreč pridobili na stabilnosti, moči in eksplozivnosti, znatno pa boste pridobili tudi na »kondiciji«!

Opozorila preden poizkusite

Preden se lotite tega zanimivega in napornega športa, se morate zavedati tudi nekaj malce manj prijetnih dejstev.

  • Ob nepravilni izvedbi vaj lahko izredno hitro staknete poškodbo. To velja tudi za same tekmovalce, ki stojijo za »do-or-die« oziroma »opravi to ali pa umri« mentaliteto.
  • Naučiti se je potrebno temeljnih elementov (ki tehnično niso tako lahki), kar pa v skupinskem oziroma timskem okolju klubov ni vedno učinkovito.
  • Včlanitev v klub in nakup opreme vas bosta stala precej denarja.