V košarici nimate izdelkov.

Poskusi

Počep

Počep je ena izmed tistih vaj, ki bi morala biti prisotna na vsakem trening programu. Prednosti za izvajanje počepa je nešteto, tehniko je precej lahko osvojiti in izvajate ga lahko praktično povsod. Žal pa se po opažanjih velika večina aktivnih ljudi te zelo koristne vaje na daleč izogiba s številnimi, navadno neutemeljenimi izgovori.

Prednosti za izvajanje počepa je nešteto, tehniko je precej lahko osvojiti in izvajate ga lahko praktično povsod. Žal pa se po opažanjih velika večina aktivnih ljudi te zelo koristne vaje na daleč izogiba s številnimi, navadno neutemeljenimi izgovori.

Članek vam bo tako predstavil vse prednosti in neresničnost mitov o izvajanju počepa, za katere morda niste vedeli, in še nekaj dodatnih nasvetov, kako trening s to vajo še dodatno popestriti. Zakaj je torej počep tako dobra, vendar prepogosto spregledana vaja?

Razlogi za izvajanje počepa

  1. Aktivira mišice celotnega telesa

Čeprav počep primarno velja za vajo za trening mišic nog (torej sprednjih in zadnjih stegenskih mišic ter meč) pa vendarle pri njegovem izvajanju sodeluje praktično celotno telo. Trebušne mišice in mišice hrbta npr. sodelujejo kot temeljni stabilizatorji trupa, da se pri počepanju ne nagnemo preveč naprej.

Posledično se zaradi same intenzivnosti te vaje izloča več hormonov, ki spodbujajo rast mišic. Če nam je vodilo tako izguba maščobe kot pridobivanje mišične mase, je izvajanje počepa vsekakor več kot dobrodošlo, kajti zelo koristi v obeh primerih. Ko (če) se odločite za hujšanje: počepi so zaradi velike aktivacije mišic celotnega telesa odličen način za »kurjenje« kalorij.

  1. Je zelo funkcionalna vaja

Počep je zelo funkcionalna vaja, ki nam še kako prav pride pri vsakdanjih aktivnostih, pa najsi bo to smučanje (kar pomeni manj padcev) ali dvigovanje težjih bremen iz tal pri delu doma. S počepi večate oziroma izboljšujete svojo mobilnost, koordinacijo in eksplozivnost, kar ni v vsakdanjem življenju še nikomur škodilo.

  1. Preventiva pred poškodbami

Ker s počepi krepite mišice nog pa tudi mišice zgornjega dela telesa, je to odlična preventiva pred poškodbami. Vzroki najbolj pogostih športnih poškodb so namreč nezadostno okrepljeni stabilizatorji, ligamenti in tkiva oziroma tetive.

Miti o izvajanju počepov

V zvezi s počepi kroži vrsta neutemeljenih prepričanj, ki imajo eno skupno točko. Ta skupna točka je, da naj bi počepi povzročali oziroma bili poglavitni vzrok številnih poškodb kolena in hrbta, nekatere najbolj skrajne neresnice pa trdijo, da so počepi škodljivi celo za srce. Prav tako naj bi izvajanje počepov povzročalo okornost.

Dejstvo je, da pravilno izvajanje počepov ne vodi do poškodb. To seveda pomeni tehnično pravilno izvajanje ob primernih obremenitvah. Nekdo, ki se šele uči tehnike, bo pač moral še nekaj časa počakati s 100 kg ali več obremenitve. Kolena so dejansko bolj obremenjena ob izvajanju vaj na napravah. Počepi vas prav tako ne naredijo nič kaj »počasne«, Dejan Zavec namreč izvaja počepe z več kot 200 kg in ne deluje nič kaj počasno, kajne?

Vrste počepov

Variacij počepov je ogromno. Lahko izvajate počep s palico na zgornjem delu hrbta s široko ali ožjo postavitvijo nog, slednje pa lahko poizkušate tudi s palico na ramenih (t.i. sprednji počep). Nadalje so lahko počepi sonožni ali enonožni, s palico ali ročkami v različnem rangu ponovitev.

Nasveti

  • Nikoli ne pozabite na ogrevanje, saj vam lahko to prihrani marsikatero poškodbo.
  • Vam primerna stanca. Biomehanične lastnosti se med posamezniki lahko zelo razlikujejo, tako da nekaterim bolj leži ožja postavitev, spet drugim pa širša.
  • Kolena navzven. Poskrbite, da vam kolena predvsem v najtežjem delu ponovitve ne »lezejo« navznoter, saj to lahko v skrajnih primerih vodi do zelo neprijetnih posledic.
  • Uporabljajte različen rang ponovitev. Počepe se lahko izvaja tako z zelo veliko težo in manj ponovitvami kot tudi z manjšo težo in več ponovitvami.