V košarici nimate izdelkov.

Poskusi

Lepša in močnejša zadnjica

Želja prenekaterih pripadnic nežnejšega spola je lepše oblikovana zadnjica, izpolnjevanje teh želja pa pravi izziv. To je popolnoma razumljivo, saj je predel zadnjice verjetno najtežji predel za »preoblikovanje« in izgubljanje maščobe. Nobena skrivnost ni, da maščobo tu izgubljamo najteže in najdlje časa. Pri zadnjici pa ne gre le za lepotni vidik, temveč tudi funkcionalni.

To je popolnoma razumljivo, saj je predel zadnjice verjetno najtežji predel za »preoblikovanje« in izgubljanje maščobe. Nobena skrivnost ni, da maščobo tu izgubljamo najteže in najdlje časa. Pri zadnjici pa ne gre le za lepotni vidik, temveč tudi funkcionalni.

Na internetu in v revijah se pojavlja na tone informacij, kako se kar najbolje lotiti tega problema, svoj višek pa dosežejo v pomladnih mesecih, saj se je veliki večini populacije potrebno pripraviti na poletje. Pomembno je vedeti, da tudi pri oblikovanju zadnjice ni čudežnih receptov, ostaneta vam le pametno zastavljen trening in pravilna prehrana.

Miti o zadnjici

Preden se konkretneje lotimo razlage o zadnjici, je potrebno »razbiti« nekaj mitov, ki krožijo o njej. Prvi je zagotovo ta, da so številni trdno prepričani, da imajo močno zadnjico, čeprav to ni res. Čeprav so sposobni premikati ogromne teže pri kompleksnih vajah (kjer je zadnjica pogosto vključena), to še ne pomeni, da imajo močne mišice zadnjice oziroma da treninga le-teh ne potrebujejo.

Drugi je zagotovo izbira pravilnega treninga. Pri svetovanju se omenjajo zgolj in predvsem različne oblike aerobne (kardio) vadbe. Resnica je drugačna: številni modeli, ki slovijo po edinstveni zadnjici, imajo za seboj dolge ure treningov z utežmi in prilagojenega režima prehranjevanja. Seveda ne gre izključiti genetskih predispozicij, kjer prednjačijo predvsem Južnoameričanke. Vendar se morajo tudi one pogosto zelo truditi. Poleg tega ste verjetno opazili, da imajo šprinterji veliko večje in močnejše mišice zadnjice kot npr. maratonci.

Anatomija zadnjice

Zadnjico sestavljajo tri mišice, in sicer so to preprosto imenovane velika zadnjična mišica (gluteus maximus), ki tudi prevzame večino napora in bremena ter je ena največjih in najmočnejših mišic na telesu človeka. Njena funkcija je izteg boka oziroma premik stegna nazaj. Tu sta še srednja zadnjična mišica (gluteus medius) in mala zadnjična mišica (gluteus minimus). Funkcija slednjih je odmik stegen od telesa na stran.

Funkcionalnost mišic zadnjice v vsakdanjem življenju

Zadnjica nima zgolj lepotne, temveč prenekatere druge funkcije. Nezadostna razvitost in pomanjkanje treninga zadnjičnih mišic ima lahko za posledico številne zdravstvene težave. Tako lahko nastopijo resni problemi s spodnjim delom hrbta, koleni, boki, slabša stabilnost in močno oteženo ukvarjanje z mnogimi vsakdanjimi aktivnostmi (npr. tekom) ter seveda večjim tveganjem za poškodbe pri le-teh.

Pri treningu zadnjice torej upoštevajte, kakšne težave vam grozijo, če ga ne boste opravljali učinkovito. Predvsem pa naj bo to še dodatna motivacija za pripadnike obeh spolov k treningu spodnjega dela telesa.

Trening

Zadnjica je delno trenirana že s kompleksnimi vajami, kot sta počep in mrtvi dvig. Ker pa gre za kompleksni vaji, ki vključujeta več mišičnih skupin, od nog pa do hrbta, navadno to za ustrezen razvoj mišic zadnjice ni dovolj. Če je vaš cilj napredovati v zgoraj naštetih vajah, vzemite v zakup tudi bolj reden direkten trening zadnjice.

Vaj za trening zadnjice pa je malo morje. Vzemite si čas in se poglobite, katere vaje vam bojo prišle najbolj prav ali pa poiščite strokovno pomoč. Na voljo so vam številni trenažerji, ki se osredotočajo na predel zadnjice, vaje lahko izvajate s prostimi utežmi in nekaterimi drugimi rekviziti, kot sta žoga in elastika. Poskrbite le, da se boste osredotočali na vse tri mišice zadnjice, kajti ravno njihovo nesorazmerje je pogost vzrok za težave s hrbtom.