V košarici nimate izdelkov.

Poskusi

Krožni trening in izguba maščobe

Izguba maščobe ni vedno zapleten, vendar pa je lahko izredno trdovraten in dolgotrajen proces. Človeško telo se zelo hitro prilagodi na stres, kot je manko kalorij ali telesna vadba, zato mu moramo vedno znova dajati »vzpodbudo«, da ne miruje. Ena od možnosti je vsekakor možnosti nižanja kalorij, česar pa ne moremo početi v neskončnost.

Človeško telo se zelo hitro prilagodi na stres, kot je manko kalorij ali telesna vadba, zato mu moramo vedno znova dajati »vzpodbudo«, da ne miruje. Ena od možnosti je vsekakor možnosti nižanja kalorij, česar pa ne moremo početi v neskončnost.

Druga možnost, ki nam preostane, pa je sprememba treninga in ena izmed teh se imenuje krožni trening. Vse preveč tistih, ki si želijo izgubiti telesno maščobo, obupa zaradi enoličnosti in posledično dolgočasnosti vadbe. Dolge ure na stepperju ali sobnem kolesu se lahko pošteno zamerijo še tako vztrajnim.

Splošno

  1. Alternativa rutiniranim aktivnostim

Krožna vadba je pravo nasprotje enoličnim in rutinskim vadbam, kjer hitro dosežemo svoj maksimum. Ljudje smo žal »sprogramirani« tako, da počnemo tisto, kar nam ustreza in zato se ne gre čuditi, da nam veliko bolj ustrezajo neintenzivne vadbe nekajkrat tedensko, kjer nam tudi ni potrebno vložiti toliko napora.

Vendar pa nam strategije te vrste proti telesni maščobi ne more najbolj pomagati. Kot že omenjeno, rutinska vadba (npr. ura na sobnem kolesu) ne pomeni najboljšega možnega načina za kurjenje kalorij in s tem izgubo maščobe. Telo se na tako aktivnost tudi privadi in rezultatov ni od nikoder.

  1. Kaj je krožna vadba

Krožna vadba pomeni enostavno mešanico vaj v vaši trening rutini in je za telo nekakšen šok. Če npr. po dolgem času začnete dvigati uteži ali igrate hokej, je ogromna verjetnost, da boste naslednji dan dočakali s prijetnimi bolečinami v mišicah, kar pomeni, da vaše mišice takega stresa niso vajene.

  1. Učinkovitost

Krožna vadba je učinkovita predvsem zaradi energijske učinkovitosti (večje porabe energije in s tem kalorij), saj lahko kombinirate vse mogoče variante treninga. Tako lahko en dan plavate 20 minut in nato tečete 30 minut, drugi dan pa npr. dvigate uteži in nekaj minut udrihate po boksarski vreči. Današnji fitnes centri omogočajo res ogromen nabor vaj, ki jih lahko uporabljate pri krožnem treningu.

Vrste krožne vadbe

V grobem ločimo krožni trening na tri različne segmente oziroma namene, pri katerih nam ta pomaga. To seveda ne pomeni, da se jih morate držati kot pijanec plota.

  1. Vzdržljivost

Sem lahko štejemo vse mogoče oblike t.i. aerobne vadbe. Tek, kolesarjenje, plavanje, hoja, itd. Namen tega je izboljšanje vzdržljivosti srca in ožilja in pljuč. Pomembno je upoštevati začetno pripravljenost. Nekdo, ki le stežka prehodi nekaj stopnic, žal še ne more takoj preplavati kilometer ali dva in nato teči 10 kilometrov.

  1. Moč

V ta segment sodi vadba z obremenitvijo, ki krepi mišice. Tu se lahko najdejo predvsem tisti, ki so jim običajne vadbe z utežmi že dolgočasne ali pa preprosto ne napredujejo. Krožno vadbo lahko uporabljamo kot vadbo z obremenitvijo celotnega telesa, npr. deset počepov, nato šest zgibov, katerim sledi deset ponovitev potiska s prsmi, itd. Lahko pa ga tudi uporabljamo za eno mišično skupino, kar je še posebej naporno.

  1. Utrjevanje in gibljivost sklepov

Gre za zaporedja razteznih in njim podobnih vaj, ki kot je omenjeno v naslovu utrjujejo sklepe in izboljšujejo njihovo mobilnost ter tako tudi odpravljajo težave z bolečinami ali nemobilnostjo. Vendar kljub temu lahko z njimi izgubljate maščobo.

Druge koristi

Krožni trening predstavlja za vas tudi druge koristi na športnem in tudi nešportnem področju. Pridobili boste na vsesplošni telesni pripravljenosti (in vzdržljivosti srca in pljuč) oziroma na kondiciji, izdatno boste prihranili na čas, krožna vadba pa bo imela pozitiven vpliv tudi na vaše živčevje.