V košarici nimate izdelkov.

Poskusi

Črni petek v številkah

Že poznate črni petek? Gre za poseben dan, s katerim se običajno začne neuradna praznična nakupovalna sezona. Velika gneča, množice nakupovalcev, izjemno ugodne ponudbe – vsa ta razburljiva dogajanja običajno spremljajo črni petek.

Črni petek, ta divji nakupovalni dan, je najprej pretresel Ameriko, sedaj pa osvaja še preostali svet. Ste vedeli, da je črni petek najbolj uspešen prodajni dan za trgovce v Združenih državah Amerike? V nadaljevanju članka vam predstavljamo še veliko več zanimivih podatkov.

Črni petek

Črni petek (ang. Black Friday) se vsako leto zgodi takoj po ameriškem zahvalnem dnevu, ki vedno poteka na četrti četrtek v mesecu novembru. Letošnji črni petek se bo tako zgodil 29. novembra 2013, ko bodo milijoni kupcev drli v trgovine, da bi ujeli najugodnejše ponudbe in izbrali najboljša darila za vse svoje bližnje.

V mnogih ameriških državah je ta dan celo uradni praznik, tako da mnogi ljudje v trgovinah preživijo kar ves dan. Nakupovalna mrzlica se je v zadnjih letih razširila tudi v Evropo – se boste letos tudi vi pridružili divjemu nakupovanju?

Zakaj izraz črni petek?

Črni petek je po prevladujočem mnenju dobil ime po izrazu »poslovati v črnih številkah«, ki pomeni, da trgovec posluje z dobičkom. Ker je črni petek običajno dan, ko začne večina trgovcev zaradi visoke prodaje končno poslovati z dobičkom, se je uveljavil izraz »črni«.

Črni petek – najuspešnejši dan za trgovce

Črni petek že zelo dolgo velja za najuspešnejši prodajni dan trgovcev v celem letu, vendar je to dejansko postal šele leta 2003. Od tedaj z izjemo leta 2004 neprestano zaseda prestol, ki si ga zasluži ta poseben dan, ki prinaša največ nakupov. Pred tem je bil najuspešnejši prodajni dan pogosto zadnja sobota pred božičnim dnem.

Črni petek v številkah

Črni petek leta 2012 je bil najuspešnejši za trgovce do sedaj, saj je bil presežen rekord po številu nakupovalcev, kot tudi rekord skupnega zapravljenega denarja. Vas zanimajo konkretne številke? V celotnem vikendu, ki se je začel s črnim petkom, je ameriške trgovine obiskalo kar 247 milijonov nakupovalcev, ki so skupaj zapravili skoraj neverjetnih 60 milijard dolarjev. Si predstavljate?

Povprečno zapravljanje

Črni petek je seveda šele začetek praznične nakupovalne sezone – povprečni kupec bo v prazničnem obdobju namreč zapravil kar 500 €. Največ, dobrih 300 €, za darila za družinske člane; prijatelji pa bodo šele na četrtem mestu, saj jim bodo kupci namenili le dobrih 50 €. Brez skrbi, tudi za hrano se vsako leto nameni dovolj denarja, saj bo povprečen kupec za hrano in sladkarije zapravil več kot 100 €.

Črni petek in razburljivo dogajanje

Črni petek nudi zares veliko atraktivnega dogajanja. V prvi vrsti so sicer izjemno ugodne praznične ponudbe trgovcev, za katerimi se podijo nepregledne množice nakupovalcev. V zadnjih letih pa so se na ta dan začele dogajati tudi mnoge manj prijetne reči – prepiri, pretepi, umori in nesrečne smrti.